mandag 25. januar 2010

Hjemmelagde blomster

Som jeg sa her for et par poster siden, så er ikke hjemmelaget pynt akkurat min sterke side. Mens andre ser noe kult stæsj og tenker "Hmmm, det der må jeg da kunne lage bedre selv", og setter seg ned og kokkelerer frem den flotteste pynt, så er jeg av typen som sier "Tøft! Hvor kjøper man dem?!".

Meeen, nå har That's Just So Cute en liten utfordring på gang, som går ut på at man skal lage hjemmelagde blomster. Først tenkte jeg "Åh nei, den kan i alle fall ikke jeg være med på!", men så trigget det allikevel et eller annet kreativ g-punkt, og jeg begynte å lete etter blomster jeg kunne lage.

Her kommer fire forskjellige, og jeg har sett meg ut et par til jeg vil prøve meg på, som kommer senere:)

Blomst 1
Denne idéen fikk jeg fra Creating Keepsakes sitt julinummer fra 2009.

Jeg har:
- Punchet ut en god del sirkler fra en serviett (brettet servietten et par ganger så det ikke ble så mye punching).
- Sprayet de med Pink Bubblegum Glimmermist.
- Malt en knapp med Mustard Seed Crackle Paint.
- Festet de sammen med en rosa ric rac.

Note to self: Ble kanskje litt vel rustikk den knappen, men fet måte å lage blomst med dimensjon på!
Blomst 2
Jeg vet egentlig ikke hvor jeg fikk denne idéen fra, men tenkte at dette måtte være kult å prøve.

Jeg har:
- Punchet ut to firkanter fra et Hambly mønsterark.
- Klippet de fra hvert hjørne og et stykke inn mot midten, men ikke helt.
- Brettet kantene, slik at annenhver kant stikker utover, og annenhver innover.
- Satt sammen de to.
- Festet ved å sy på en chipboardknapp fra Jenni Bowlin.

Ikke verdens beste forklaring kanskje, men forstår dere hva jeg mener? Denne fikk også en fin dimensjon!
Blomst 3
Inspirert av tips fra mainummeret 2009 av Creating Keepsakes.

Jeg har:
- Punchet ut seks sirkler fra et October Afternoon mønsterark.
- Brettet kantene innover.
- Punchet ut en sirkel fra et annet October Afternoon mønsterark.
- Sydd sistnevnte sirkel på de seks andre brettede sirkler.
- Klistrer på pynt fra Evalicous.

Ble litt vindskjeiv denne, men øvelse gjør mester ;)
Blomst 4
Jeg har:
- Stukket ut huller i blomsterformasjon på et gult embosset mønsterark, med et sjablongsett fra All My Memories.
- Sydd med brun sytråd.
- Festet en brad fra Prima i midten.
- Klippet ut.

Ligner jo faktisk litt på noen av blomstene fra Sassafras Lass!
Som sagt, dette var gøy, og jeg skal helt sikkert prøve meg på noen flere! Ble så ivrig på å prøve forskjellige ting at det har ikke blitt noe masseproduksjon enda, men kanskje finner jeg en favoritt eller tre som jeg lager noen ekstra av:)

Nuh kom postmannen på døren med ferske bilder til meg, så får håpe det kommer noen kreative wibes strømmende til meg :D

9 kommentarer:

Anne Cathrine sa...

Såå utrolig flotte selvlagede blomster. Ja det er utrolig hva man kan lage selv.Ha en fin kveld

Karina Beck sa...

Utrolig kreativt. Flot!

Guro sa...

Så stilige disse blomstene var :-)
Tusen takk for innspill anngående fremtidige utfordringer hos Scrappekammeret. Vi setter stor pris på å høre fra dere!

Klem Guro, på vegne av jentene i Scrappekammerset

Mette W. Sørensen sa...

Hele a hjemmelavet blomster og hvor er de bare flotte på hver deres måde... er hel vild med den med servietten

Francielle sa...

Ahhh så fantastisk! Disse var bare fantastiske flotte! Digga alle sammen og for en fantasi du har!
Takk for dine kreative og stilige bidrag! Ha en fin kveld!

Mona sa...

Lækre blomster, AC!!

Det kan godt være det ikke lige er dig, det der med at lave dit pynt selv. Og jeg kender jo dit choppegen ;-) hihi Men hold da op, hvor er de fine, de blomster. Mon man kan lokke dig til at lave et par stykker til en værdigt trængende HÆHÆ

Knus
Mona
( og et kys til Sofie - Kan du så komme ud, lille skat!!)

~Isabell~ sa...

Så utrolig kule og fargerike blomster du har satt sammen her, utrolig kjekt at vi kan ispirere deg til å prøve noe nytt. Håper Sofie snart finner veien ut.

Takk for ditt bidrag=)

Asil sa...

Du slutter jo aldri å imponere! Jeg er villt forelsket i nr 3 og 4!!

Tusen takk for at du deltar!! :)

Linda Brun sa...

Utrolig mange flotte blomster du har laget. Likte spesielt den siste. Ønsker deg en flott torsdag.
Klem