lørdag 14. februar 2009

Min nye hobby....

...blir visst å friske opp små (og litt større) møbler :D

Har to små bord som trenger litt maling, og en skatoll som trenger litt ny lakk eller noe sånt. Må innrømme at jeg ikke akkurat har pusset opp så veldig mange møbler før, så her må jeg prøve meg fram:D

I dag var vi på en stor Røde Korsbutikk ikke langt fra hvor vi bor (Svebølle), der fant vi et stort skap med mange, store skuffer i. Det skal males og plasseres i stua, og vil bli brukt til å oppbevare alle Amandas leker i. Dessuten fant vi et utrolig kult hjørneskap med "føtter" og farget glass, som også trenger litt maling, det skal vi plassere på spisestua hvis det er plass, eller i stua.

Så var det tallerkenhylla som henger på spisestua da, den trenger og en omgang... turkis?

Og så er det vel snart på tide å gå i gang med å male lister og karmer.... Har lyst til å finne en gråfarge til det, har en ide om at det kan bli fint. Skapet til Amandas leker kunne jeg tenkt meg å malt i en turkisaktig farger, hjørneskapet hvitt (eller kanskje grått?). De to små bordene hadde vært gøye å male i litt crazy farger, rødt eller noe sånt. Vi har en lys stue (hvite vegger og tak, og hvitlakkert gulv), så jeg tror den vil kunne romme noen fargerike elementer.

Nå får vi snart gjester som blir til i morgen, de har en sønn som er like gammel som Amanda. Blir hyggelig :) God helg!

Noen av dere som vet om fine interiørsider/blogger, eller kanskje selv er gode på å pusse opp ting? Jeg trenger ideer!

Ingen kommentarer: